۹ اردیبهشت

معرفی کتاب هایی که هر رهبر استارتاپی برای موفقیت باید بخواند (قسمت دوم)

با توجه به نزدیک شدن به ایام برگزاری نمایشگاه کتاب تهران ، معرفی چند کتاب پرفروش و فوق العاده جذاب برای پیشرفت در دنیای کسب و کار و موفقیت خالی از لطف نیست، البته این کتاب ها زبان اصلی بوده اما ترجمه برخی از آن ها نیز موجود است که در صورت تمایل می توانید با کمی جستجو نسخه فارسی آن ها را نیز بیابید.

در قسمت اول این مقاله پنج کتابی که هر رهبر و بنیانگذار استارتاپی باید بخواند را معرفی کردیم ، در این قسمت از مقالات وبلاگ شتاب دهنده تک به معرفی ۵ کتاب پرفروش دیگر این حوزه می پردازیم.



۶-ضرورت گرایی (Essentialism) مؤلف: گِرِگ مَک کِئون

کتاب ضرورت گرایی ، به شما کمک می کند به جای مدیریت موثر زمان، بر روی انجام دقیق و درست کارها تمرکز کنید. در اینجا  بهره وری و مدیریت زمان مساله نیست. مک کئون مجموعه دستورالعمل هایی را پیشنهاد می دهد که به وسیله آن ها می توانید، موارد ضروری و حیاتی را تشخیص داده و موارد دیگر را کنار بگذارید.

اگر کارهای کمتری را دنبال کنیم، فرصت می کنیم مواردی که واقعا برای پیشرفت کسب و کارمان اهمیت دارند را در اولویت قرار دهیم. در نتیجه می توانیم تمرکز خود را بیشتر معطوف به کارهای با ارزش کنیم.

کاربرد کتاب : آموزش ماهیت گرایی ، شناخت اولویت ها ، تمرکز

۷-انگیزه (Drive) مؤلف: دانیِل اِیچ پینک

انسان ها ذاتا تمایل دارند کنترل زندگی خودشان را به دست بگیرند و چیزهای جدیدی خلق کنند همین دو خواسته ، عامل حرکت و انگیزه است. سیاست “تنبیه و پاداش” که اکثر سازمان ها برای ایجاد انگیزه استفاده می کنند، در اکثر موارد عملکرد و نتایج مثبتی نداشته است زیرا مهمترین مؤلفه یعنی انگیزش درونی را نادیده می گیرد.

دانیل ایچ پینک در کتاب انگیزه بیان می دارد که راز بهبود سازمان ها و افزایش بهره وری کارکنان در برقراری ارتباط با انگیزه های درونی آن هاست. برانگیختن انگیزه درونی ، رضایمندی افراد از محیط کار، دانشگاه و خانه را افزایش می دهد، 

و همچنین به ما این نیرو را می دهد که دنیای بهتری بسازیم.

کاربرد کتاب : ایجاد انگیزه ، مدیریت کارکنان ، افزایش بهره وری
۸-اتمام کارها (Getting Things Done) مؤلف: دیوید آلِن

به نسخه به روز شده کتاب اتمام کارها بخش های جدیدی اضافه شده است که برداشت تازه ای از نوشته های کلاسیک آلن که سبب افزایش کارایی می شود ارائه می دهد.

آلن در این کتاب ابزارها و استراتژی هایی متمایزی درباره نحوه تمرکز انرژی و مدیریت انجام کارها ارائه می کند، که از آن جمله می توان به روش انجام سریع تر فعالیت ها، برون سپاری کار در شرایط مناسب و عقب انداختن آن در صورت نیاز اشاره کرد.

کاربرد کتاب : نحوه مدیریت کارها ، افزایش کارایی ،انجام کارها به صورت حرفه ای

۹-بده و بستان (Give and Take) مؤلف: آدام گرانت

 

فقط پشتکار ، استعداد و اقبال سبب موفقیت نمی شوند، بلکه کیفیت تعامل ما با دیگران هم در موفقیت کسب و کار جدیدمان تاثیر شگرفی دارد. کتاب بده بستان نشان می دهد که اکثر مردم یکی از سه نقش فرستنده ، دریافت کننده و یا تطبیق کننده را در جامعه ایفا می کنند.

دریافت کننده ها در تلاشند  تا جایی که ممکن است از دیگران کمک بگیرند و هدف تطبیق دهنده ها تبادل و تعامل برابر با دیگران است، فرستنده ها گونه کمیابی هستند که بدون آنکه انتظار متقابلی داشته باشند به دیگران کمک می کنند. هنگامی که از فرستادن و کمک کردن به درستی استفاده شود، می توان به نتایج خارق العاده ای رسید.

 

کاربرد کتاب: تعامل ، مذاکره ، کمک به دیگران

۱۰-چیزهایی که در مدرسه کسب و کار هاروارد به شما نمی آموزند (What They Don’t Teach You at Harvard Business School) مؤلف: مارک اِیچ مَک کورماک

 

کتاب ” چیزهایی که درمدرسه کسب و کار هاروارد به شما نمی آموزند ” همانند یک استاد باهوش راهنمایی های عملی و اطلاعات دقیقی را ارائه می دهد که در جای دیگری نمی توانید مشابه آن ها را پیدا کنید. این کتاب توسعه دهنده یک دیدگاه تجاری سنتی است که توسط یک فرد مجرب در این حوزه ارائه شده است.

مارک ایچ مک کورماک با کتاب ارزنده اش به شما می آموزد که چطور از «حس کاربردی انسانی»  در فروش، مذاکره، مدیریت اجرایی و درک خودتان و دیگران استفاده کنید.

کاربرد کتاب : مدیریت اجرایی ، مذاکره و فروش ، درک خود و دیگران

 

برگفته از سایت entrepreneur


معرفی کتاب هایی که هر رهبر استارتاپی برای موفقیت باید بخواند (قسمت اول)

 


روابط عمومی

شتابدهنده تک TAC، توسط بخش خصوصی فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور برای حمایت از استارتاپ ها و کارآفرینان جوان و خوشفکر ایران عزیزمان راه اندازی شده و فعالیت می کند.



پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *