وبلاگ شتابدهنده تک

۹ نکته برای برندسازی از طریق طراحی سایت

پیش از هر چیز، برند چیست؟ برند، یک نماد است. نمادها طراحی می شوند تا بر چیزی دلالت کنند، و برند به مفهوم پکیجی از تمام مجموعه، توانایی ها و ویژگی های درون یک ساختار مجرد می باشد. این ساختار می تواند مجموعه ای از تصاویر، صداها، اصطلاحات، لوگوهایی و... باشد که مخاطبان در تماس با آن برانگیخته...

ادامه مطلب

رادیوتک ۱۲- سرمایه گذاران چه چیزی را میخرند؟ چه چیزهایی برایشان اهمیت دارد؟

در دوازدهمین شماره رادیوتک به صحبتهای آقای دکتر جوانمردی با موضوع سرمایه گذاران چه چیزی را می خرند؟چه چیزهایی برایشان اهمیت دارد و انواع سرمایه گذار می پردازیم که در واقع قسمتهایی از جلسه عصرانه با منتورها می باشد که در تاریخ ۶ بهمن در شتابدهنده تک برگزار گردید. شما می توانید با ایمیل radiotac@tac.ir و همچنین، درشبکه...

ادامه مطلب

حمایت از جوانان خوشفکر گیلان: چگونه در شهر و دیار خود به موفقیت برسید؟

برای رسیدن به موفقیت تجاری، دیگر نیازی به مهاجرت به تهران نیست! برخی تصور می کنند رسیدن به موفقیت، نیاز به پیشنیازها و زیرساخت ها و سرمایه های بزرگ دارد و به دنبال آن باید به تهران و دیگر شهرهای بزرگ رفت. این افراد از این موضوع غافل هستند که هزینه های زندگی در شهرهای بزرگ، بسیار زیاد و...

ادامه مطلب

درس هایی از گذشته تا به حال برای روابط عمومی موثرتر

در گذشته، مراقبت و تلاش بسیاری برای شکل دهی پیام ها و توسعه ی نحوه ی بیان (لهجه ، تلفظ و ....) انجام می گرفت. به عنوان مثال، زمانیکه ژولیوس سزار سخنرانی متقاعد کننده ی خود را 50 سال قبل از میلاد نوشت، شیوه ی بکارگیری ارتش توسط وی که فاقد هرگونه ابهامی بود، سبب شد تا مردم...

ادامه مطلب

رادیوتک ۱۱- هدف از استارتاپ زدن، وظیفه شتابدهنده ها و…

در یازدهمین شماره رادیوتک به صحبتهای آقای مهندس مهرداد سیجانی با موضوع هدف از استارتاپ زدن، وظیفه شتابدهنده ها و تاثیر رهبر تیم در موفقیت می پردازیم که در واقع قسمتهایی از جلسه عصرانه با منتورها می باشد که در تاریخ 15 دی ماه در شتابدهنده تک برگزار گردید. شما می توانید با ایمیل radiotac@tac.ir و همچنین، درشبکه...

ادامه مطلب

گزارش عصرانه با منتورها با حضور آقای دکتر جوانمردی

  چهارشنبه گذشته (6 بهمن) شتابدهنده تک میزبان ۵۰ نفر از دوستان استارتاپی و تعدادی از نمایندگان شرکتهای سرمایه گذاری، در برنامه ای با عنوان عصرانه با منتورها بود. موضوع این برنامه ارزشگذاری استارتاپ ها و منتور این جلسه آقای دکتر شهاب جوانمردی بودند. در زیر گزارش تصویری این دورهمی را میبینید:            ...

ادامه مطلب

امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان و شتابدهنده تک

در راستای سیاست های دانشگاه آزاد اسلامی مبتنی بر توسعه اقتصاد دانش بنیان، تاسیس شرکت دانش بنیان و حمایت از ایده ها و طرح های فناورانه ، دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان تفاهم نامه همکاری با شتابدهنده تک را با حضور جناب آقای دکتر قریشی رئیس مرکز رشد این استان و آقای مهندس سهیل عباسی مدیر شتابدهنده تک...

ادامه مطلب

چه زمانی استارتاپ بزنیم؟

پاسخ این سوال را در ویدیوی زیر که قسمتی از جلسه عصرانه با منتورها در شتابدهنده تک می باشد از زبان منتور با تجربه آقای مهندس مهرداد سیجانی بشنوید.       دانلود

ادامه مطلب

گپی با منتورهای شتابدهنده تک: چگونه از زندگی لذت ببریم؟

در ویدیو زیر گپ و گفتگویی داشتیم با آقای مهندس باقر بحری ،کارآفرین پیشکسوت، موسس و مدیرعامل برندهای معتبر فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران در خصوص چگونگی لذت بردن از زندگی. دانلود

ادامه مطلب

۵ چیزی که سرمایه گذاران استارت آپ، قبل از سرمایه گذاری بدنبال آنها هستند

بسیاری از کارآفرینان زمانی که برای اولین بار به دنبال جمع آوری سرمایه از بیرون هستند دچار اضطراب می شوند. این موضوع از سرخجالت کشیدن نیست چرا که بیشتر سرمایه گذاران با تجربه ترجیح می‌دهند که هنگام بررسی کردن فرصت‌های ارایه شده به آنها ، با ذکاوت ، دیرباور ، بادقت و کوشا عمل کنند. علیرغم اینکه آنها...

ادامه مطلب

چگونه می­‌توان تعداد کاربران اینستاگرام را افزایش داد؟

 آیا می­‌دانید که اینستاگرام بیش از 500 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد؟  اغلب این سوال پرسیده می­‌شود، چگونه می‌­توان دنبال­ کنندگان بیشتری در این شبکه اجتماعی داشت؟ در اینجا سه مورد از بهترین ترفندهای رشد و مدیریت اینستاگرام بیان شده است. با وجودی که هیچ یک از آنها تضمین کننده موفقیت یک شبه شما نیست، به کارگیری آنها...

ادامه مطلب

گزارش عصرانه با منتورها ۹۵/۱۰/۱۵

چهارشنبه گذشته (15 دی ماه) شتابدهنده تک میزبان 50 نفر از دوستان استارتاپی خود در برنامه ای با عنوان عصرانه با منتورها بود. موضوع این برنامه ارزشگذاری استارتاپ ها و منتور این جلسه آقای مهندس مهرداد سیجانی بودند. آقای مهندس سیجانی در این برنامه که مقدمه ای بر ارزشگذاری استارتاپها بود، بیشتر به موضوع اشتباهات تفکری استارتاپها در...

ادامه مطلب

چه عواملی که باعث شکست یک استارتاپ می شوند؟

شما در زیر 17 اشتباهی که ممکن است به شکست استارتاپ شما منجر شود را می خوانید: تک بنیانگذار: شما به عنوان یک بنیانگذار یک نفره شانس خیلی کمی برای گرفتن سرمایه از سرمایه گذاران دارید. چرا؟ تجربه نشان داده بنیانگذارانی که موفق شدند اغلب به صورت یک تیم حداقل دونفره کار را انجام داده اند. مکان ناصحیح: اگر...

ادامه مطلب

رادیوتک ۱۰- مقایسه رفتاری کارمندان و کارآفرینان و مصاحبه با استارتاپ بلیط بین

در دهمین پادکست رادیوتک به تفاوت رفتاری کارآفرینان و کارمندان پرداخته و این دو را باهم مقایسه کرده ایم و همچنین گفتگویی داشته ایم با آقای علی فولادی از اعضای تیم بلیط بین یکی از استارتاپهای حاضر در نمایشگاه الکامپ و از تجربه حضورشون در شتابدهنده تک و همچنین نمایشگاه الکامپ پرسیده ایم. شما می توانید با ایمیل info@tac.ir و همچنین، درشبکه های...

ادامه مطلب

رادیوتک ۹ -نمایشگاه الکامپ و مصاحبه با استارتاپ ارسال آسان

در نهمین پادکست رادیوتک به نمایشگاه الکامپ پرداخته ایم و همچنین گفتگویی داشته ایم با آقای داوود جهان پناه از اعضای تیم ارسال آسان یکی از استارتاپهای حاضر در این نمایشگاه و از تجربه حضورشون در شتابدهنده تک و همچنین نمایشگاه الکامپ پرسیده ایم. شما می توانید با ایمیل info@tac.ir و همچنین، درشبکه های اجتماعی مثل توییتر، اینستاگرام  با #رادیوتک با ما...

ادامه مطلب

گزارش حضور شتابدهنده تک در بیست و دومین نمایشگاه الکامپ

نمایشگاه الکامپ امسال هم از تاریخ ۲۵ - ۲۸ آذرماه برگزار شد. امسال شاهد شور و شوق و جنب و جوش زیادی در سالن 18 (الکام استارز) که استارتاپ ها در آنجا حضور داشتند بودیم و به عقیده بسیاری از افراد این سالن پربازدیدترین قسمت نمایشگاه امسال بود. ما در شتابدهنده تک هم در این سالن در کنار...

ادامه مطلب

حضور شتابدهنده تک در بیست و دومین نمایشگاه الکامپ

امسال هم همانند سال گذشته این افتخار را داریم تا در نمایشگاه الکامپ پذیرای کارآفرینان، استارتاپها و علاقه مندان این حوزه باشیم. به همین منظور در سالن 18 در کنار دوستان استارتاپی خودمان حضور داریم تا بهتر و راحت بتوانیم با یکدیگر در ارتباط باشیم. خوشحال می شویم بتوانیم میزبان شما دوستان گرامی هم باشیم. زمان: 25-28 آذر...

ادامه مطلب
مصاحبه روزنامه فناوران با سهیل عباسی مدیرعامل شتابدهنده تک

فقط شتاب دهنده مستقل می تواند تیم مستقل پرورش دهد، گفت‌وگوی فناوران با سهیل عباسی، مدیر شتاب‌دهنده تک

شوآف، بیش نمایی، دگرنمایی یا هرچه شما نامش نهید، پدیده ای است که با تار و پود اکوسیستم استارتاپی در همه جای جهان عجین شده است. مثل خیلی چیزهای وارداتی دیگر، بسیاری از فعالان این حوزه در ایران میل شدیدی به شوآف دارند بی آنکه با ظرایف آن آشنا یا به عواقب آن آگاه باشند. برخلاف اکثر مدیران...

ادامه مطلب
شتابدهنده تک رادیوتک ۸

رادیوتک ۸ – شتابدهنده چیست؟ ۹۵/۹/۱۶

در هشتمین پادکست رادیوتک به موضوع شتابدهنده ها پرداخته ایم. در این پادکست با آقای مهندس سهیل عباسی مدیرعامل شتابدهنده تک درباره شتابدهنده ها و روال کار آن ها گفتگو کرده ایم. شما می توانید با ایمیل info@tac.ir و همچنین، درشبکه های اجتماعی مثل توییتر، اینستاگرام  با #رادیوتک با ما در ارتباط باشید و نظرات خودتان را درباره این مطالب با ما در...

ادامه مطلب

رادیوتک ۷ – نکات کلیدی مدیریت در استارتاپ ها ۹۵/۹/۰۷

در هفتمین پادکست رادیوتک به موضوع مدیریت در نه تنها استارتاپ ها بلکه شرکت های متوسط و بزرگ پرداخته ایم. در بخش اول آن یک فرمولی کلیدی مدیریتی را به شما می گوییم و در بخش دوم کتابی بسیار مفید در رابطه با موضوع پادکست را معرفی می کنیم. شما می توانید با ایمیل info@tac.ir و همچنین، درشبکه های اجتماعی مثل...

ادامه مطلب

گزارش تصویری برنامه عصرانه با منتورها ۹۵/۹/۴

هفته گذشته ۴ أذر ماه جلسه عصرانه با منتورها با استقبال خوب شرکت کنندگان و استارتاپی ها در شتابدهنده تک برگزار شد. در این جلسه تعدادی از منتورهای با تجربه شتابدهنده تک (آقای مهندس بحری، آقای مهندس مهرداد سیجانی، آقای مهندس آزاد معروفی و سرکار خانم مهندس پانته آ عسکریان) و بیش از ۳۰ نفر از دوستان علاقه مند حضور داشتند. در ابتدایی...

ادامه مطلب

رادیوتک ۶- اهمیت وجود منتور برای استارتاپها ۹۵/۹/۰۱

در ششمین پادکست رادیوتک به موضوع اهمیت وجود منتور برای استارتاپها پرداخته ایم. همچنین مصاحبه ای با یکی از کارآفرینان برتر و منتورهای دوست داشتنی آقای مهندس ناصرعلی سعادت داشته ایم. شما می توانید  با ایمیل info@tac.ir و همچنین، درشبکه های اجتماعی مثل توییتر، اینستاگرام  با #رادیوتک با ما در ارتباط باشید و نظرات خودتان را درباره این مطالب با ما...

ادامه مطلب

مسیر ذهنی مشتریان در خرید یک محصول چه تغییری کرده است؟

برای بیش از یک قرن، باور سنتی در بازاریابی این بود که تصمیم­ گیری خرید مشتری پیشرفت خطی، بالا به پایین دارد که به عنوان Funnel (قیف) شناخته می­‌شد. به دست آوردن علایق مصرف کننده در بالای قیف (Funnel) ضروری است. بنابراین شرکت­ ها از استراتژی خاص و اختصاصی در هر مرحله از Funnel استفاده می کنند تا هدایت مشتری در...

ادامه مطلب

گزارش برنامه صبحانه با منتورها- ۹۵/۸/۱۹

هفته گذشته 19 آبان ماه جلسه صبحانه با منتورها در شتابدهنده تک برگزار شد. در این جلسه تعدادی از منتورهای با تجربه تک (آقای مهندس ناصرعلی سعادت، آقای مهندس مهرداد سیجانی، آقای مهندس آزاد معروفی و خانم مهندس پانته آ عسگریان) و تعدادی از دوستان علاقه مند حضور داشتند که به گفتگو با همدیگر پرداختند. موضوع بحثها و گفتگوهای...

ادامه مطلب

رادیوتک ۵- لزوم تعریف چشم انداز برای استارتاپ ها ۹۵/۸/۲۳

در پنجمین پادکست رادیوتک به لزوم وجود چشم انداز برای استارتاپ ها می پردازیم! در این شماره علاوه بر یک نکته مهم بازاریابی یک کتاب مفید هم معرفی کرده ایم. شما می توانید  با ایمیل info@tac.ir و همچنین، درشبکه های اجتماعی مثل توییتر، اینستاگرام  با #رادیوتک با ما در ارتباط باشید و نظرات خودتان را درباره این مطالب با ما در میان بگذارید  پادکست...

ادامه مطلب

رادیوتک ۴ مزیت کارگروهی برای استارتاپ ها ۹۵/۸/۱۷

به چهارمین پادکست رادیوتک با موضوع مزیت های کارتیمی برای استارتاپها خوش آمدید! در این شماره علاوه بر بررسی مزایای کار تیمی در استارتاپ ها،‌ یک نکته مهم بازاریابی و یک کتاب مفید هم معرفی کرده ایم. شما می توانید  با ایمیل info@tac.ir و همچنین، درشبکه های اجتماعی مثل توییتر، اینستاگرام  با #رادیوتک با ما در ارتباط باشید و نظرات خودتان...

ادامه مطلب

چرا راه­ اندازی یک استارت­اپ نیازمند داشتن یک چشم­ انداز برجسته است؟

شرکت­های مهم و با اصالت بر اساس چشم­ اندازهای برجسته و همیشگی شکل می­‌گیرند. اجازه دهید نگاهی به برخی نمونه­ ها داشته باشیم: سازماندهی اطلاعات جهان و در دسترس و سودمند کردن آنها به صورت جهانی: گوگل نبض کره زمین بودن: توییتر مشتری محورترین شرکت روی زمین شدن؛ ایجاد محلی که در آن مردم می­توانند هر آنچه را قصد خرید...

ادامه مطلب

رادیوتک۳- دلایل شکست استارتاپها

به پادکست این هفته شتابدهنده تک خوش آمدید! موضوع پادکست این هفته در مورد دلایل شکست استارتاپها است که در ادامه می شنوید همچنین در این خصوص امروز مصاحبه ای خواهیم داشت با بنیانگذار استارتاپ چارق . شما می توانید  با ایمیل info@tac.ir و همچنین، درشبکه های اجتماعی مثل توییتر، اینستاگرام  با #رادیوتک با ما در ارتباط باشید و...

ادامه مطلب

رادیو تک ۲- روش های ایجاد ارتباط موثر با دیگران

به پادکست های هفتگی رادیوتک خوش آمدید! ازین به بعد هر هفته با پادکست‌های مفید در زمینه های مرتبط با راه اندازی کسب و کار، استارتاپ ها، کارآفرینی و جوانب مختلفش با شما عزیزان هستیم. موضوع این پادکست در مورد، چگونه با دیگران ارتباط موثر و بهتر برقرار کردن است که در ادامه می شنوید. شما می توانید  با...

ادامه مطلب

۱۸ روش برای یک ارائه خوب و تاثیرگذار ویژه استارتاپ ها

برای رسیدن به شایستگی لازم در امر ارائه، داشتن تمرین بسیار ضرورت دارد. اما مواردی وجود دارند که شما با استفاده از آنها قادر خواهید بود، مهارت­های ارائه خود را تقویت کنید: قانون 10-20-30: این قاعده ارايه توسط گای کاوازاکی ارائه شده است. این قانون بیان می‌­کند که یک ارائه پاورپوینت نباید بیش از 10 اسلاید داشته باشد، نباید...

ادامه مطلب

۶ مزیت کار گروهی برای استارتاپ ها

«یک دست صدا نداره»، همه ما این ضرب­ المثل قدیمی که کار گروهی را تشویق می‌­کند، شنیده‌­ایم، اما واقعا مزیت کار گروهی چیست؟  بهره ­گیری از کار گروهی در محل کار، انتخاب بهتری برای برنده شدن است. در اینجا شش دلیلی که کار گروهی در محل کار، منجر به پیشرفت شما می­‌شود، بیان شده است. 1. پرورش خلاقیت و یادگیری...

ادامه مطلب
پادکست تک

رادیو تک – قسمت اول

به پادکست های هفتگی رادیوتک خوش آمدید! ازین به بعد هر هفته با پادکست‌های مفید در زمینه های مرتبط با راه اندازی کسب و کار، استارتاپ ها، کارآفرینی و جوانب مختلفش با شما عزیزان هستیم. موضوع این پادکست در مورد روش های بهتر تصمیم گرفتن در استارتاپ هاست  که در ادامه آن را می شنوید. شما می توانید  با ایمیل info@tac.ir...

ادامه مطلب

چگونه با دیگران ارتباط موثر و بهتری برقرار کنیم؟

مهارت­های ارتباطی برای موفقیت در بسیاری از جنبه­ های زندگی موثر هستند. بسیاری از مشاغل نیاز به مهارت­های ارتباطی قوی دارند و افراد با مهارت­های ارتباطی خوب معمولا از روابط بین فردی بهتر خود با دوستان و خانواده لذت می­‌برند. ارتباط موثر یک مهارت کلیدی بین فردی است و یادگیری نحوه­ ی بهبود ارتباطات، فواید زیادی دارد. ارتباط...

ادامه مطلب

۴ تا از داغ ترین استارتاپهای سال ۲۰۱۵- قسمت دوم

در ادامه مطلب قبلی، 4 تا دیگر از داغترین و محبوب ترین استارتاپهای سال 2015 را به شما معرفی می نماییم. Ride، قصد دارد رفت و آمد شما را ارزانتر، آسانتر و  محیط زیست پسندتر کند. اسکار سالازار، مدیر فنی Uber ، به همراه گرت کمپ و تراویس کلانیک، Ride را در اوایل سال جاری برای کم کردن مشقت رفت...

ادامه مطلب
4 تا از داغ ترین استارتاپهای سال 2015 بخش اول

۴ تا از داغ ترین استارتاپهای سال ۲۰۱۵-بخش اول

در این مطلب قصد داریم 4 تا از داغترین و محبوب ترین استارتاپهای سال 2015 را به شما معرفی کنیم. ایده های ساده ای که توانستند ارزش بسیار پیدا نمایند:  Hungryroot سبزیجات را به پاستای خوشمزه تبدیل می­‌کند. مدیر اجرایی سابق گروپان (Groupon)، بن مک­کین،  Hungryroot را برای تبدیل سبزیجات به پاستاهای شگفت انگیز راه اندازی کرد. هنگامی که شما...

ادامه مطلب

چه کنیم که شور و شوق خود را در محیط کار از دست ندهیم؟

برای خیلی از افراد ممکن است این اتفاق بیفتد که پس از مدتی کار کردن در یک شرکت، شور و شوق و انگیزه خود را برای کار کردن از دست بدهند. اما علت چیست؟ در زیر مقاله ای از یک کارآفرین به نام David K. Williams آورده ایم که به شما می‌گوید علت این بی انگیزه ای چیست و چه...

ادامه مطلب

قوانینی برای جذب سرمایه از سرمایه گذاران

Sash Sunkara که شرکت او، RackWare، یکی از شرکتهای برتر بازار رو به رشد مدیریت محاسبات ابری است، به خوبی می‌­داند که چطور به اهداف و مقاصد خود برسد. تنها برخی از مشتریان بسیار او عبارتند از: Coca-Cola، IBM SoftLayer، HBO، Crayola and Zebra توصیه­ های او برای کارآفرینان در خصوص گرفتن سرمایه از سرمایه گذاران چیست؟ ادامه...

ادامه مطلب

۵ روش برای بهتر تصمیم گرفتن

کارآفرینان به طور ذاتی حل کننده مشکلات هستند. همانطور‌‌‌‌ که می‌دانید، کارهای سخت احتیاج به تصمیم گیری های سخت دارد. در این مطلب 5 روش به شما آموزش می‌دهیم که بتوانید بهتر بتوانید تصمیم گیری کنید 1. معطل نکنید تصمیمات ساده سرگرم کننده هستند. شما می­‌توانید آنها را در لیست موارد انجامی خود، تیک بزنید و احساس کنید...

ادامه مطلب

شتابدهنده‌ها دقیقا چه کاری انجام می دهند؟

تبلیغات وسیع و گسترده در مورد استارتاپ ها و سرمایه گذاران پرخطر در سالهای اخیر نقشهای جدیدی را ایجاد کرده است. یکی از آنها شتابدهنده های فناوری می باشد که توجه های زیادی را به خود جلب کرده و کمتر مورد بررسی قرار گرفته است. به علاوه این شتابدهنده ها به اشتباه با مراکز و موسساتی که از ایده...

ادامه مطلب

تاثیر شتابدهنده‌ها بر توسعه اقتصاد دانش بنیان

امروزه به نظر می آید که تعداد شتابدهنده ها از تعداد استارتاپ ها در حال پیشی گرفتن است و هفته ای نیست که شتابدهنده جدیدی به وجود نیاید. به گفته Peter Relan در گزارش اخیر خود، شتابدهنده ها به بخشی از صنعت تبدیل شده اند و 90 درصد از آنها به احتمال زیاد شکست میخورند. حتی اگر آنها...

ادامه مطلب

چرا وجود منتور برای استارتاپها حیاتی است؟

مانند بسیاری چیزهای دیگر موفقیت یک استارتاپ زمان می برد، کارآفرینان به طور مداوم باید قوانین را بشکنند و اشتباه کنند تا بتوانند موفق شوند. در این راه داشتن یک منتور بسیار ارزشمند بوده و نمی توان بر روی آن قیمت گذاشت. شما به عنوان بنیانگذار یک کسب و کار مواقع زیادی در موقعیتی قرار میگیرید که نمی دانید...

ادامه مطلب

تصمیم بدون ترس برای استارتاپها

زمانیکه با یکی از دوستانم که CEO  یک استارتاپ بود برای خوردن صبحانه رفتم و باهم به صحبت پرداختیم. یکی از مسائلی که بیان کرد این بود که در زمان تصمیم گیری هنوز مهندسی فکر می کند و تصمیم می گیرد و در واقع نحوه تصمیم گیری هایش مانند یک شرکت بزرگ می باشد سرعت = همین حالا...

ادامه مطلب

استارتاپهای موفق: Telegram

در مطلب قبلی دلایل موفقیت پیام رسان WhatsApp را بررسی کردیم و در این نوشته به بررسی پیام رسان موفق تلگرام می پردازیم. فکر می کنید چرا این نرم افزار به چینین محبوبیتی دست پیدا کرد؟ مطمئنا این موفقیت و محبوبیت دلایل خاصی دارد و خلاقیت و پشتکار و نوآوری بنیانگذاران منجر به چنین موفقیتی شده است. خیلی ها بر این...

ادامه مطلب

ثبت درخواست پذیرش در شتابدهنده تک محدودیت زمانی ندارد!

ثبت درخواست در شتابدهنده تک محدودیت زمانی ندارد، به این معنی که  هر زمان یک ایده خوب به ذهنتان رسید و تیم تان تشکیل شد، ما آماده حمایت هستیم چراکه معتقدیم نباید حمایت از راه اندازی یک کسب و کار موفق تنها به زمان های ثابت و مشخص محدود گردد. بنابراین از شما دعوت می نماییم درخواست پذیرش خود را...

ادامه مطلب

داستان استارتاپهای موفق: WhatsApp

فکر می کنید بتوانید یک روز بدون برنامه های پیام رسان زندگی کنید؟ یک هفته؟ یک ماه؟ این روزها پیدا کردن کسی که حداقل از یکی از آنها استفاده نکند بسیار دشوار می باشد. اکثر طرفداران برنامه های تلفن همراه دو یا سه برنامه های کاربردی برای پیام رسانی فوری را دانلود کرده اند. راز محبوبیت برنامه های...

ادامه مطلب

چگونه یک ارائه تاثیرگذار برای سرمایه گذاران داشته باشیم؟

برای بنیانگذاران استارتاپ ها و شاید همه ی افرادی که در زندگی و کار به دنبال موفقیت ها و فرصت های بهتری هستند، فرصت هایی پیش خواهد آمد که باید برنامه، ایده، محصول یا خدماتشان را به مخاطبانشان ارائه کنند. این مخاطب می تواند سرمایه گذاران احتمالی، مدیران شرکت های بزرگ، و مشتریان بزرگ احتمالی باشد. تاثیر یک ارائه...

ادامه مطلب

آیا ایده یا استارتاپ من برای ورود به شتابدهنده مناسب است؟

  اگر شما هم استارتاپ خودتان را دارید و احساس می کنید با حضور در شتابدهنده سریعتر می توانید به اهداف خود برسید، باید بدانید که شتابدهنده ها برای پذیرش تیم ها یک سری ملاک ها دارند که بر اساس آنها بررسی های خود را انجام می دهند. حالا اگر می خواهید بدانید که شما شرایط اولیه ثبت...

ادامه مطلب

درسهایی از بازی Pokemon Go برای استارتاپ‌ها

از موفقیت بازی Pokemon Go مواردی را یاد گرفتیم که فرای تمام چیزهایی بوده است که می دانستیم. در زیر چند مورد از آنها را بیان می کنیم: Pokemon Go هیچ  notification ای برای کاربر نمی فرستد. Pokemon Go بر خلاف بسیاری از اپلیکیشن ها، هیچ درخواستی برای دعوت دوستان شما نمی فرستد. خود بازی هیچ نوع شبکه...

ادامه مطلب

داستان استارتاپهای موفق – Airbnb

در ادامه موضوع بررسی چگونگی پیدایش استارتاپ های موفق، در این مقاله به بررسی استارتاپ موفق airbnb می پردازیم: بیایید از اول داستان شروع کنیم. اواخر سال 2007، Brian Chesky و Joe Gebbia از نیویورک به سان فرانسیسکو نقل مکان کردند. بدون اینکه شغلی داشته باشند، زمانی که آنها برای پرداخت اجاره خود مشکل داشتند و به دنبال...

ادامه مطلب

داستان استارتاپهای موفق بخش اول DropBox

شاید برای همه ما پیش آمده باشد که فکر کنیم که سایتها و ایده های موفق از کجا و چگونه پدید آمده اند و چه چیزی باعث شده که این ایده به ذهن بنیانگذاران آن برسد. خواندن داستان پیدایش این ایده ها میتواند برای ما مفید باشد چرا که باعث می شود بدانیم شاید به طور روزمره مسائلی...

ادامه مطلب

دلایل شکست استارتاپها چه هستند؟

اگر شما یک استارتاپ جدید راه انداخته اید بهتر است این مطلب را بخوانید تا با تعدادی از دلایل شکست استارتاپ ها آشنا شوید و سعی کنید که آنها را شناخته و نگذارید که خودتان با این مشکلات مواجه شوید. در زیر تعدادی از این دلایل را بیان کرده ایم:   دلیل اول :مشکل بازاریابی زمانبندی کسب و کار...

ادامه مطلب

برگزاری جلسه همخوان در شتابدهنده TAC

شتابدهنده TAC این بار در تاریخ 30 خرداد ماه برگزار کننده رویداد همخوان بود. "همخوان یک دورهمی برای مطالعه و نقد و بررسی کتابهای پیرامون موضوع کارآفرینی و استارتاپها است که هر ماه برگزار می گردد." موضوع این جلسه نقد و بررسی کتاب Made to Stick بود که توسط آقای سید رامین هاشمی ترجمه گردیده و با نام...

ادامه مطلب

هفت عادت کارآفرینان موفق

تفاوت زیادی بین کارآفرینی و مالک یک شرکت کوچک بودن وجود دارد ولی اغلب این دو به جای همدیگر استفاده می شوند. اکثر کارآفرینان صاحبان کسب و کار کوچک هستند، اما همه صاحبان کسب و کار کوچک کارآفرین نیستند. کارآفرینان نوآور هستند؛ آنها در مورد پیدا کردن یک جریان درآمد که تا حد زیادی با شور و شوقشان مطابقت...

ادامه مطلب

NPV یا ارزش خالص فعلی چه کاربردی دارد؟

محاسبه NPV برای یک کسب و کار، یکی از راههایی است که نشان می دهد یک برای سرمایه گذاری مورد تایید می باشد یا خیر. این مفهوم در واقع بر اساس تغییر ارزش پول در طول زمان می باشد. به طور مثال فکر می کنید کدامیک از موارد زیر بهتر می باشد؟ 1. انتخاب اول: همین امروز 1000 دلار دریافت...

ادامه مطلب

چگونه از شکست تیم جلوگیری کنیم؟

یک جنبه مهم از زندگی سازمانی استفاده ظرفیت کارکنان به عنوان بخشی از یک تیم است، که در اینجا تیم به معنی آدمهایی با تواناییهای مکمل با یک هدف می باشد که حس مسئولیت و تعهد را نیز داشته باشند. به همین دلیل لازم است که یک سازمان در بکارگیری افراد مناسب در تیم بسیار با ذکاوت عمل...

ادامه مطلب

سرمایه گذاران چه اطلاعاتی از شما می خواهند؟

اگر شما بنیانگذار یک استارتاپ هستید و از لحاظ موقعیت رشد محصول به جایگاهی رسیده اید که احساس نیاز به جذب سرمایه جهت جهش و رشد زیاد دارید باید بدانید:بسیار نادر و معدودند استارتاپ های که بتوانند سرمایه جذب کنند اما برای آن سرمایه برنامه ای نداشته و بتوانند موفق باشند. منظور این است که اگر شما احساس...

ادامه مطلب

تفاوت یک کارمند با یک کارآفرین در چیست؟

فکر می کنید چه چیزی افراد کارمند را از کارآفرین تمایز می کند؟ فکر میکنید شما بیشتر شبیه کدام گروه هستید؟ در زیر تعدادی از تفاوتهای این دو گروه را بیان کرده ایم. بخوانید و در مورد خودتان قضاوت کنید: 1.کارمندان زندگی بدون ریسک و آرام را دوست دارند، در حالیکه کارآفرینان زندگی پر چالش را ترجیح می...

ادامه مطلب

تفاوت کار تیمی و همکاری با مشارکت در چیست؟

معمولا از واژه مشارکت (collaboration)، هماهنگی (coordination) و همکاری (cooperation) برای توصیف کار گروهی استفاده می شود. اما معنای آنها یکسان نیست و ما با استفاده این کلمات به جای یکدیگر، معنای آنها را کم کرده و پتانسیل آنها را برای ایجاد فضای کاری قدرتمند کاهش را می دهیم. لغت مشارکت(collaboration) جدیدا در اخبار و رسانه ها به...

ادامه مطلب

سرمایه گذاران چه فاکتورهایی را مورد توجه قرار می دهند؟

با داغ شدن بحث استارتاپها در دنیا و بالا رفتن میزان ارزش آنها، این سوال برای کسانی که در این حوزه فعالیت می کنند ایجاد می گردد که استارتاپ آنها چه میزان ارزش دارد. به خصوص زمانی که آنها وارد مرحله جذب سرمایه می شوند این موضوع بیشتر فکر آنها را مشغول می کند، چرا که میزان ارزش...

ادامه مطلب

گفتگو با بنیانگذار استارتاپ متابازار

در زیر گفتگویی داشته ایم با حسام خامسی، بنیانگذار متابازار یکی دیگر از استارتاپهای دوره اول شتابدهنده تک. خلاصه این گفتگو را بخوانید: 1.سلام لطفا خودتان را معرفی کنید و از تجربیات و تحصیلاتتان بگویید. من حسام خامسی هستم. لیسانس هوافضا و فوق لیسانس. MBA قبلا در زمینه لجستیک بین المللی کار می کردم و چند تا کار...

ادامه مطلب
یک استارتاپ‌ با حضور در شتابدهنده تک چه چیزهایی را قرار است بدست بیاورد؟

مزایای حضور در شتابدهنده تک برای تیم های کاری نوپا

برای شروع و رسیدن به موفقیت در هر کسب و کار یک سری پیش نیازها مورد نیاز است. افراد بسیاری به علت فراهم نبودن این موارد از راه اندازی کسب و کار خود و ساختن آینده دلخواهشان دلسرد و در نهایت منصرف می شوند. کاری که شتابدهنده ها می کنند فراهم نمودن این پیش نیازها و ایجاد یک...

ادامه مطلب

گفتگو با استارتاپ دکورخانه

امروز گفتگویی داشتیم با بنیانگذار با انگیزه استارتاپ دکورخانه که در زمینه دکوراسیون داخلی فعالیت خود را در شتابدهنده تک از آذرماه 94 شروع نموده است. در زیر خلاصه ای از این گفتگو را می خوانید: 1. سلام. لطفا خودتان را معرفی کنید و در مورد کاری که انجام می دهید توضیح دهید: فاطمه حسین زاده هستم، 27...

ادامه مطلب

مصاحبه با استارتاپ چارق

استارتاپ چارق با هدف معرفی و فروش صنایع دست ساز ایرانی فعالیت خود را از آذر ماه 1394 شروع کرده است. چارق جزو استارتاپ های پذیرفته شده در دوره اول مرکز شتابدهی فناوری TAC می باشد. نادیا محسن پور بنیانگذار خوش ذوق این سایت می باشد که در ادامه مصاحبه ای کوتاه و خودمانی را با او می خوانید. 1. سلام،...

ادامه مطلب

ویژگی‌های مطلوب برای ورود به شتابدهنده تک

اگر قصد دارید برای ورود به دوره شتابدهی شتابدهنده تک اقدام نمایید باید ابتدا فرم ثبت نام و پذیرش را در سایت شتابدهنده تک تکمیل کنید. پیش از آن بهتر است بدانید چه مواردی مورد توجه داوران قرار می گیرد. شتابدهنده تک پس از بررسی فرم ها و مصاحبه حضوری، تیم ها و ایده هایی را پذیرش می...

ادامه مطلب
مصاحبه با بتیانگذار شیرینیک

معرفی و مصاحبه با بنیانگذار استارتاپ شیرینیک

استارتاپ شیرینیک فعالیت خود را از آذر ماه 1394 شروع کرده است. این کسب و کار نوپا با هدف معرفی و فروش خوراکی های سنتی باکیفیت ایرانی به وجود آمده است شیرینیک جزو استارتاپ های پذیرفته شده در دوره اول مرکز شتابدهی فناوری TAC می باشد. محمد حسنی بنیانگذار شیرینیک می باشد که در ادامه مصاحبه ای کوتاه...

ادامه مطلب

یک فرمول مهم مدیریتی برای رشد

در بحث مدیریت، عبارت «کنترل نکردن» یک جور تعریف و تمجید است. البته ممکن است غیرمعقول به نظر بیاید اما شما هرچه بیشتر کنترل کنید، کمتر موفق خواهید شد. به عبارت دیگر، تا زمانی که «رها نکنید» رشد نخواهید کرد. به ویژه در محیط کسب و کارهای نوپا، یک حس کلی وجود دارد که اگر مدیر نظارت بر...

ادامه مطلب

مصاحبه با استارتاپ ادینود

تیم ادینود کار خود را در آذر ماه 1394 شروع کرد. این کسب و کار نوپا هدف خود را ایجاد تحولی بزرگ در عرصه تبلیغات آنلاین و بالا بردن بازدهی آن، و همچنین کمک به تولید کنندگان محتوا و نمایش دهندگان وب و موبایل برای کسب درآمد منصفانه‌تر از نمایش تبلیغات، در نظر گرفته است.  ادینود جزو استارتاپ...

ادامه مطلب
Why we need startup acceleraor

شتابدهنده چیست و چه نیازی به آن وجود دارد؟

با گسترش تدریجی فضای کارآفرینی نوآوری محور در کشور عزیزمان، مفاهیم و ساختارهای نوینی در حال شکل گیری و ایفای نقش می باشند. اگرچه کلیت این فعالیت ها، مربوط به امروز و دیروز نیست و از سالیان پیش، اقدامات به صورت فردی، محدود و جسته و گریخته شروع شده بود اما در یک سال اخیر است که شاهد...

ادامه مطلب
شتابدهنده تک در الکامپ

حضور شتابدهنده TAC در نمایشگاه الکامپ ۲۱

استارتاپ های تحت حمایت مرکز شتابدهی فناوری TAC در غرفه این شتابدهنده در نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ) سال 1394  حضور به هم رساندند. این کسب و کارهای نوپا در نمایشگاه الکامپ امسال که از از 23 الی 26 آذرماه  برگزار گردید در عرفه TAC حضوری آبرومندانه و درخور توجه داشتند که این، به آنان فرصت...

ادامه مطلب