۲ اسفند

روشهای جذب سرمایه

روشهای جذب سرمایه برای استارتاپ ها

اجرای کسب و کار خودتان، یک راه عالی برای تجربه انعطاف پذیری شغلی و استقلال مالی است و این ایده­ ای است که تقریبا از ذهن همه عبور کرده است، موانع زیادی برای انجام وجود دارد، اما هیچ کدام مهم­تر از اولین گام نیستند: جذب سرمایه­ لازم برای شروع.

اگر شما نیز قصد دارید کسب و کار خودتان را راه اندازید بهتر است با تعدادی از راههای تامین سرمایه اولیه آشنا شوید. در زیر چند مورد را بیان کرده ایم:

وارد شدن به یک همکاری

یکی از رایج­ترین و ساده­ ترین روش­های سرمایه گذاری یک کسب و کار جدید، شرکای سرمایه گذاری هستند که می­‌توانند خیلی بیشتر از سرمایه اولیه، در ارتباطات نقش داشته باشند. در حالی که برخی ترجیح می‌­دهند که سرمایه گذارانشان یک نقش منفعل اتخاذ کنند، بقیه افراد، سهامداران و شرکای کلیدی را در هر بخشی از فرایند تصمیم گیری لحاظ می­‌کنند.

اخذ وام

در برخی موارد، برای راه اندازی کسب و کارتان، اخذ یک وام از بانک­ها ممکن است تنها گزینه­ باشد. اخذ وام می‌­تواند یک تلاش پرمخاطره، به خصوص با عدم سرمایه گذاری برای شروع باشد. مهم است که شما همه موارد را در قراردادتان درک کنید و در مهلت پرداخت­ها، نرخ بهره و سایر هزینه­ ها شفاف باشید. شما همچنین باید از گرفتن وام بیش از آنچه مورد نیاز است خودداری کنید.

دریافت وام به خصوص برای استارتاپ ها که هنوز آینده آنها مشخص نیست کمی مشکل بوده و در واقع باعث بدهکار شدن شما در همان ابتدای کار می شود. پروسه های دریافت هم آنقدر سخت است که بسیاری از افراد را منصرف می کند.

دنبال کردن جمع سپاری

کمپین­های جمع سپاری که یک مفهوم نسبتا جدید می­‌باشد، برای سرمایه­ گذاری همه چیز اعم از لوازم الکترونیکی نسل بعدی تا خطوط پوشاک شخصی و حتی فیلم­های هالیوودی استفاده شده است. در واقع، فیلم بلند Veronica Mars، که در سال ۲۰۱۴ عرضه شد، نزدیک به ۶ میلیون دلار سرمایه گذاری جمع کرد، تقریبا ۴ میلیون دلار بیشتر از آنچه کمپین آنها در اصل درخواست داشت.

دستگاه Oculus Rift مایکروسافت، که یک هدست واقعیت مجازی است، نیز از موفقیت جمع سپاری تا ۲.۴ میلیون دلار برخوردار شد. علاوه بر این، همه این سرمایه در یک دوره ۳۰ روزه مطرح شد. نه تنها این نشان دهنده علاقه مصرف کننده­ به واقعیت مجازی مدرن است، بلکه تمایل آنها را برای شرکت از طریق پلتفرم­های جمع آوری آنلاین را نیز نشان می­دهد.

برای این مورد باید به جامعه خودتان و فرهنگ آن و میزان علاقه مندی افراد به مشارکت در چنین کارهایی توجه کنید.

پیوستن به یک برنامه راه اندازی

برنامه ­های راه اندازی، که گاهی اوقات به عنوان مرکز رشد یا شتاب دهنده به آنها اشاره شده­ است، این برنامه ها علاوه بر سرمایه تقدی و غیرنقدی امکانات دیگری نیز به کارآفرینان می دهد و باعث می شود ریسک شروع کار کمتر شود و همچنین دسترسی به منابع اطلاعاتی مختلف و افراد و شرکتهای زیادی را برای افراد ایجاد می کنند و همین امر می تواند باعث شتاب در آن کسب و کار نوپا شود.

منبع


روابط عمومی
شتابدهنده تک TAC، توسط پیشکسوتان بخش خصوصی فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور برای حمایت از کارآفرینان جوان و خوشفکر ایران عزیزمان راه اندازی شده است.


یک نظر “روشهای جذب سرمایه برای استارتاپ ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *