۲ بهمن

۵ چیزی که سرمایه گذاران استارت آپ، قبل از سرمایه گذاری بدنبال آنها هستند

بسیاری از کارآفرینان زمانی که برای اولین بار به دنبال جمع آوری سرمایه از بیرون هستند دچار اضطراب می شوند.
این موضوع از سرخجالت کشیدن نیست چرا که بیشتر سرمایه گذاران با تجربه ترجیح می‌دهند که هنگام بررسی کردن فرصت‌های ارایه شده به آنها ، با ذکاوت ، دیرباور ، بادقت و کوشا عمل کنند. علیرغم اینکه آنها ممکن است طیف گسترده ای از استارتاپ ها را ببیند، حقیقت امر این است که تعدادی گزینه وجود دارد که همه سرمایه گذارها دوست دارند قبل از هرگونه انجام سرمایه گذاری مالی یا زمانی بررسی و تایید کنند .

فرصت بازار پویا

اینجا جایی است که اکثر سرمایه گذاران شروع خواهند کرد. بازاری که شرکت شما به دنبال خدمت رسانی به آن است چقدر بزرگ می باشد؟
بزرگ نه نتها در شرایط امروزی، بلکه برای آینده نیز تعریف می‌شود. اگر این بازاری با راه حل‌های موجود باشد، آماده بودن برای زمان گذاشتن، توضیح می‌دهد که چگونه راه حل شما متفاوت از همتایانتان است. اگر این یک بازار جدید و در حال ظهور باشد، تمرکز بر روی اندازه ای است که انتظار به وجود آمدن آن وجود دارد. سرمایه گذاران درک می‌کنند که افزایش جزر و مد، تمام قایق ها را بلند می‌کند ، بسیاری از آنها به دنبال ریسک کردن در بخش‌های جدید و آینده دارخواهند بود.

توانایی اجرای تیم

یک سرمایه گذار بالقوه، کاملا نگاه می‌کند که چرا و چگونه تیم شما برای ساخت و اجرای یک برنامه و تبدیل شدن به یک رهبر بازار، به خوبی مستقر شده است.
چه نوع تخصصهایی در این تیم وجود دارد که آنها را به شکلی معتبر در بازار درمی‌آورد؟ آیا تیم، مهارت‌های مکملی دارد که به فروش و بازاریابی، توسعه محصول و عملیات مربوط باشد؟
اینها چند تا از معیارهایی هستند که سرمایه گذاران به دنبال آنها خواهند بود، بنابراین برجسته کردن بسیاری از این‌ها تا حد امکان، مهم است.

کشش تجاری

یک راه مهم برای ریسک زدایی یک فرصت سرمایه گذاری، این است که به سرمایه گذاران نشان دهید که حرفهای شما فقط حرف نیست، بلکه اقدام به ایجاد کسب و کار کرده‌اید. نشان دادن این که بازار در حال حاضر محصول شما را بکار گرفته است و بازخورد مفیدی ارائه می‌دهد، استارت آپ شما را جدا از بسیاری دیگر قرار می دهد که هنوز در دفتر کار نشسته اند و کاری انجام نداده اند.
قرار دادن داده های واقعی در یک مکالمه که از ادعاهای شما پشتیبانی می‌کند می‌تواند بسیار قدرتمند باشد، یا شاید حتی شما را مجبور به تنظیم فرضیاتی کند که با آنها کار خود را شروع کرده اید. علاوه بر این، نشان دهنده تعهد و ابتکاری است که تیم، به منظور اتفاق افتادن چیزها ایجاد می‌کند.

ارتباط سرمایه گذار

آن را به عنوان یک قطعه از یک پازل تصور کنید. اگر اتصالات متعددی بین استراتژی یک سرمایه گذار و استارت آپ شما وجود داشته باشد، سرمایه گذار به احتمال زیاد، عمیق‌تر درگیر می‌شود و تناسب، آشکارتر می‌گردد. انجام تحقیق باعث می شود زمان شما برای ارتباط با سرمایه گذاری که تناسبی با کار شما ندارد از بین نرود.

حس ششم

همیشه یک لحظه حساس بین یک سرمایه گذار و بنیانگذار وجود دارد که نقش تصمیم گیری سرمایه گذاری را ایفا می‌کند. گاهی اوقات، شناسایی یک وابستگی بر اساس یک پس زمینه مشترک، مانند کار مشترک و یا تجارب آموزشی، آسان است و یا شاید یک شرکت سرمایه گذار که متقابلا شناخته شده و مورد اعتماد می‌باشد.
در موارد دیگر انتخاب کردن سخت است. مواردی از قبیل میزان محبوبیت کارآفرین، و یا صرفا میزان تاثیری که روی سرمایه گذار می گذارد و یا حس غریزی سرمایه گذار، خوب و یا بد. که گاهی ممکن باعث ایجاد اضطراب در آنها شود. در هر صورت، این جایی است که به شما کمک می‌کند تا قابل اعتماد باشید در حالی که پس زمینه شخصی سرمایه گذار خود را درک می‌کنید تا هر گونه اتصال مثبت از یک گفتگو را دست آورید..
در حالی که روند جذب سرمایه مطمئنا می‌تواند دلهره آور باشد، شما می‌توانید با استفاده از نکاتی که در بالا گفته شده می توانید ارائه خودتان را به سرمایه گذاران احتمالی را قوی تر کنید. به یاد داشته باشید که حتی اگر به سرعت به سرمایه مورد نظر دست پیدا نکنید با این حال شما راه را برای جلسات بعدی باز کرده اید و این یعنی اینکه کار خود را به درستی انجام داده اید.

منبع


روابط عمومی
مرکز شتابدهی فناوری TAC، توسط بزرگان بخش خصوصی فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور برای حمایت از کارآفرینان جوان و خوشفکر ایران عزیزمان راه اندازی شده است.


یک نظر “۵ چیزی که سرمایه گذاران استارت آپ، قبل از سرمایه گذاری بدنبال آنها هستند

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *