۲ اردیبهشت

معرفی کتاب هایی که هر رهبر استارتاپی برای موفقیت باید بخواند (قسمت اول)

 

با توجه به نزدیک شدن به ایام برگزاری نمایشگاه کتاب تهران ، معرفی چند کتاب پرفروش و فوق العاده جذاب برای پیشرفت در دنیای کسب و کار و موفقیت خالی از لطف نیست ، کتاب هایی که در این مقاله معرفی می شوند لاتین هستند اما ترجمه برخی از این کتاب ها نیز موجودند که با کمی گشت و گذار در نمایشگاه کتاب تهران دست یابی به نسخه های فارسی آن ها نیز کار دشواری نیست.

مطالعه تنها راه میان بُر برای موفقیت است ، یکی از راه های حصول اطمینان از پیشرفت شخصی و کاری مطالعه ی زیاد است. افراد موفق علاقه مفرطی به خواندن کتاب دارند ، مطالعه مداوم به آن ها کمک می کند تا دانش خود را بروز کنند ، جهان بینی و دور نمای فکری خود را گسترش دهند و عقاید خود را به چالش بکشند.

البته هر کتابی هم ارزش وقت گذاشتن و مطالعه مو به مو را ندارد ، برای تبدیل شدن به یک رهبر و مدیر موفق و پیشرفت کسب و کار جدید شما در این مقاله از وبلاگ شتاب دهنده تک به معرفی ۵ کتاب ارزشمند می پردازیم. و در مقاله بعدی ۵ کتاب دیگر را معرفی خواهیم کرد.

 

۱-مدیریت  بازی ذهنی (Managing the Mental Game) مؤلف: جِف باس

جف باس نویسنده این کتاب افسر سابق نیروی دریایی است ، او با کمک متودولوژی های تمرینات ذهنی ، چگونگی افزایش اعتماد به نفس ، شهامت و بردباری و همچنین نحوه رسیدن به مراحل بالاتری از موفقیت را می آموزد.

کتاب مدیریت بازی ذهن حاوی تمرینات سودمندی است که به شما چگونگی مدیرت آشفتگی ها و استرس ها را یاد می دهد و کمک می کند که در شرایط دشوار و پرفشار آرامش خود را حفظ کرده و منطقی تصمیم بگیرید. جف باس در این کتاب اعتقاد دارد که استرس یک بازی ذهنی است ، و به شما کمک می کند که از افتادن در دام این بازی اجتناب کنید و با استفاده از روش هایی افکار مثبت را جایگزین افکار منفی کنید.

کاربرد کتاب : مدیریت استرس و مشکلات ، تصمیم گیری در شرایط دشوار ، مقابله با افکار منفی

 

۲-با چرا شروع کنید (Start With Why) مؤلف: سایمون سینِک

این کتاب بروی یک واقعیت مهم در کسب و کار تمرکز می کند: مردم محصول شما را نمی خرند بلکه دلیل ساخت محصول شما را می خرند.

سایمون سینِک این موضوع را در کتاب با چرا شروع کنید ، با بررسی چند سوال مهم توضیح می دهد. یکی از سوالاتی که او مطرح می کند این است ک چرا برخی افراد یا کسب و کار ها نسبت به بقیه خلاق تر ، مؤثرتر و سودآور تر هستند؟!

چرا فقط تعداد معدودی از افراد می توانند موفقیت خود را تکرار کنند؟! سوال دیگری است که او در این کتاب به آن پاسخ می دهد. اگر در تعیین چشم انداز بلند مدت خود و موفقیت آینده کسب و کارتان با ابهام مواجهید این کتاب الهام بخش شما ، در مسیر ساخت آینده توام با موفقیت است.

کاربرد کتاب: استراتژی کسب و کار و بازاریابی ، ساخت آینده موفق ، الهام بخش و انگیزه دهنده

۳- رهبر خیرخواه (The Go-Giver Leader) مؤلف: باب بِرگ و جان دِیوید مان

startup

رهبران موفق سعی نمی کنند کارهایشان مثل یک “رهبر” باشد ، آن ها در تلاشند که بُعد انسانی خود را تقویت کنند. تمرکز این رهبران بر این موضوع است که هرچه ببخشی ، بیشتر دریافت می کنی.

بِرگ و مان در این کتاب داستان انتزائی و جذاب یک مدیر جوان استارتاپی را بیان می کنند که با مشکلاتی رو به رو است و سعی دارد تیم خود را در این مشکلات رهبری و در مواقع حساس تصمیمات درستی اتخاذ کند.

کتاب رهبر خبرخواه سعی دارد هوشیاری و تمرکز بیشتر در تصمیم گیری را ترویج دهد و این مفهوم را بیان می دارد که زمانی مؤثرتر خواهید بود که علاقه مندی های دیگران را بر علاقمندی های خود مقدم بدانید. رهبرانی که چنین دیدگاهی دارند برای افراد تیم خود و کسب و کار و استارتاپشان موفقیت به ارمغان می آورند.

کاریرد کتاب : بینش رهبری و مدیریت جدید ، مقابله با مشکلات استارتاپ ها ، بخشندگی و انسان دوستی در رهبری

 

۴-غوطه ور شدن (The Dip) مؤلف: سِس گادین

کتاب غوطه ور شدن ثابت می کند که برنده ها هم گاهی دست از کار می کشند و افرادی که از کار دست کشیده اند هم موفق می شوند. سس گادین معتقد است  افراد موفق تا زمانی که کسب و کار مناسب برای وقف غوطه ور شدن را بیابند از کارهای خود به سرعت دست می کشند.

برنده ها افرادی هستند که می دانند هرچه کار بزرگتر باشد موانعی که باید برای کسب موفقیت از پیش رو بردارند نیز بیشتر خواهد بود. اگر بتوانید کار مناسب برای غوطه ور شدن را پیدا کنید برای خود و تیم تان سود ، امنیت مالی و موفقیت بلند مدت را به ارمغان خواهید آورد. این کتاب به شما کمک می کند که کسب و کاری را برای غوطه ور شدن انتخاب کنید که ارزش زمان ، تلاش و استعداد شما را داشته باشد.

کاربرد کتاب : شناخت کسب و کار مناسب هر شخص -ویژگی های افراد برنده – نگاه متفاوت به موفقیت و پیشرفت

 

۵-کشف ناشناخته ها با علم اقتصاد (Freakonomics) مؤلف: استیوِن دی لِویت و استیون جِی دابنِر

وال استریت ژورنال در تمجید از استوین دی لویت بیان می دارد : استیون لویت را باید ایندیانا جوز اقتصاد نامید. کتاب کشف ناشناخته ها با علم اقتصاد یک همکاری نوآورانه بین این دو نویسنده است که به عنوان نویسنده و ژورنالیست جوایز متعددی را به واسطه این کتاب کسب کرده اند.

این دو نفر فعالیت های مخفیانه یک گروه مواد مخدر ، فعالیت های گروهی از مشاوران املاک و اسرار یک گروه افراطی نژادپرست را مورد مطالعه قرار دانند و نتیجه این فعالیت این کتاب شد که نشان می دهد اقتصاد علم انگیزه هاست ، و به این سوال که “مردم چگونه چیزی را که می خواهند یا نیاز دارند به دست می آورند؟” پاسخ می دهد مخصوصا هنگامی که برای به دست آوردن آن رقیبانی نیز دارند.


کاربرد کتاب: استفاده از اقتصاد در رهبری ، شناخت نیاز مردم ، اکتشاف خواسته ها و نیاز ها

 

معرفی کتابهایی که رهبر هر استارتاپی باید بخواند(قسمت دوم)

 


روابط عمومی
مرکز شتابدهی فناوری TAC، توسط بزرگان بخش خصوصی فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور برای حمایت از کارآفرینان جوان و خوشفکر ایران عزیزمان راه اندازی شده است.


2 دیدگاه “معرفی کتاب هایی که هر رهبر استارتاپی برای موفقیت باید بخواند (قسمت اول)

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *