۱۳ اردیبهشت

استراتژی های سئو در سال ۲۰۱۷ میلادی

سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو ، فرآیندی است که به بهتر دیده شدن وب سایت شما در صفحه نتایج موتورهای جستجو کمک می کند. گوگل پر طرفدارترین و پراستفاده ترین موتور جستجو بین کاربران است که هر ساله الگوریتم های بهینه سازی خود را بروز می کند، پس شناخت متدهای جدید جهت بهینه سازی سایت به خصوص برای وب سایت استارت آپ ها اهمیت خاصی دارد ، در این مقاله از وبلاگ شتابدهنده تک استراتژی های سئو در سال ۲۰۱۷ میلادی که گوگل برای نمایش نتایج،  اهمیت ویژه ای برای آن ها قائل است را بررسی می کنیم.


هر کسب و کاری تمایل دارد در الگوریتم جستجوی گوگل جز پر کلیک ترین و پرجستجو ترین سایت ها  باشد. اما زمانی که مشخص شد گوگل حدود ۲۰۰ فاکتور، که بعضی از آنها تایید شده، بعضی قابل بحث، و بعضی هم کاملا مبتنی بر حدس و گمان هستند  را برای رده بندی وب سایت ها استفاده می کند، دانستن اینکه باید هنگام بهینه سازی موتور جستجو بر روی چه فاکتورهایی تمرکز کنیم آسان نیست. خوب پس چه چیزی برای گوگل دارای اهمیت زیادی است؟  آندری لیپتاسِو ، استراتژیست ارشد کیفیت جستجوی گوگل می گوید: “محتوا” و “ارتباط آن به مضمون سایت شما”.

او همچنین بیان می کند: من شنیده ام که مردم به طرز مضحکی می گویند لینک ها امروزه دیگر مهم نیستند. این یک روش جدید برای بهینه سازی موتور جستجو بدون لینک هاست! اما این امر درست نیست و پیشنهاد خطرناکی محسوب می شود.
ما همیشه نیاز داریم تا به لینک ها برگردیم مخصوصا اینک لینک ها در محدوده ۲۰۰ سایت برتر در هر کلمه کلیدی که رقابت شدید تر است اهمیت خاصی پیدا می کنند. چگونگی اهمیت لینک های خارجی (شامل لینکی هایی که از سایت شما به سایت های دیگر می روند و لینک های که از سایت های دیگر به سایت شما وارد می شوند یا همان بک لینک) در موارد زیر است:

  1. میزان لینک های خارجی  که شما دارید.
    هر چه لینک خارجی  بیشتر باشد قطعا بهتر است.
  2. محتوای لینک های خارجی.
    لینک هایی بهینه و دوستدار سئو سیات محسوب می شوند که مرتبط با مضمون صفحه مد نظر شما باشند.
  3. کیفیت منابع لینک های خارجی.
    بهتر است تا لینک ها از یک منبع خبری معتبر یا مجلات علمی گرفته شود تا از منابع ناشناخته.

لینک و لینک سازی همیشه جزو جنبه های با ارزش تکنیک های  بهینه سازی موتور جستجو بوده اند و خیلی از کسب و کار ها در سایت های خود بر روی ایجاد لینک های مرتبط برای رسیدن به صفحه اول جستجوی گوگل، تمرکز دارند. ودلیلش آن است که یک رابطۀ قوی بین نتایج بهینه سازی موتورجستجو (بر حسب رده بندی هر کلید واژه) و کیفیت و کمیت لینک های یک سایت وجود دارد. اگرچه که باید به یاد داشته باشید که در عین حالی که این لینک ها میتوانند کل مجموعه و محتوا را هدایت کنند، در فاکتور های ارزش گذاری صفحات همچون Moz Authority و page autrhoity از ارزش بالایی برخوردار هستند و باید برای هرگونه تکنیک بهینه سازی موتور جستجوموفق مورد استفاده قرار گیرند.

بازاریابی  محتوا و بهینه سازی موتور جستجو

بهینه سازی موتور جستجو و بازاریابی محتوا، در موارد بسیار مهمی از یکدیگر قابل تفکیک هستند، اما بطور کلی شما نمی توانید آنها را از هم جدا کنید. بهینه سازی موتور جستجو محدودتر، و فنی تر است، در حالیکه بازاریابی محتوا، وسیع تر و کلی تر است مانند اینکه یک مستطیل، چهار گوش (سئو) است اما یک چهار گوش لزوما مستطیل نیست (بازاریابی محتوا).

محتوا و سئو به این صورت با هم در ارتباطند:

  1. شما میتوانید از سئو برای استفاده های گسترده تر از طریق ایجاد مسیر ارتباط فنی با بازاریابی محتوا، استفاده کنید.
  2. تنها راه برای اطمینان از موفقیت بازاریابی محتوا، استفاده از تکنیک های بهینه سازی موتور جستجو است.

راه دیگر اینه که اینطور فرض کنیم: بهینه سازی موتور جستجو تقاضا را ایجاد می کند. بازاریابی محتوا به این تقاضاها پاسخ میدهد. بهینه سازی موتور جستجو، الزامات را بیان میکند. بازاریابی محتوا این الزامات را فراهم می کند.

بروز رسانی های الگوریتم های سئو در سال ۲۰۱۷

در ماه ژانویه، گوگل اقدام به ایجاد جریمه (پنالتی) برای مجازات شدید وب سایت های واسطه و پاپ آپ هایی که برای کاربر ایجاد مزاحمت می کنند، کرد. گوگل همچنین در یک اقدام نادر پنج ماه قبل هشداری در رابطه با این برروزرسانی داده بود.
هیچ شکی نیست که برروزرسانی های دیگری هم در سال ۲۰۱۷ اتفاق خواهد افتاد اما موفقیت فرایندهای سئو وب سایت  شما تا حد زیادی به اینکه تا چه اندازه  بر روی لینک ها و محتوا متمرکز هستید وابسته است.


برگرفته از سایت entrepreneur

مقالات زیر را نیز مطالعه کنید:


سه روش آنالیز شبکه های اجتماعی جهت کمک به  پیشرفت استارتاپ ها

ایده های بازاریابی کم هزینه و موثر

 


روابط عمومی
شتابدهنده تک TAC، توسط بزرگان بخش خصوصی فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور برای حمایت از کارآفرینان جوان و خوشفکر ایران عزیزمان راه اندازی شده است.


یک نظر “استراتژی های سئو در سال ۲۰۱۷ میلادی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *