۱۰ اسفند

رقابت در استارتاپ ها

چگونه استارتاپ ها می توانند در رقابت با رقبای بزرگ پیروز شوند؟! (قسمت دوم)

در قسمت اول این مقاله ، ۲ روش موثر برای رقابت استارتاپ ها با رقیبان بزرگشان را مطرح کردیم ، در گام اول ابتدا بخش خاص بازار خود را بشناسید و در مورد دوم شناخت مزیت رقابتی و به رخ کشیدن آن را گفتیم. در این مقاله از وبلاگ شتابدهنده تک  قصد داریم دو روش دیگر برای پیروزی در این رقابت نفس گیر را بیان کنیم.

۳-محصولات و خدماتتان را به طور جذاب بیان کنید.

بر اساس تحقیقات جدید شرکت مایکروسافت ، از سال ۲۰۰۰ میلادی به این طرف میانگین زمان توجه  انسان ها به یک موضوع از ۱۲ ثانیه به ۸ ثانیه کاهش یافته است. اگر شما صاحب استارتاپ هستید یا قصد راه اندازی استارتاپ خود را دارید ، فقط کمتر از ۸ ثانیه فرصت دارید که مشتریتان را در هرکجا که محصولتان را می بیند به خود جذب کنید. وب سایت یا تبلیغات شما باید طوری جذاب طراحی شده باشد که در ابتدا مشتری را به سمت خود بکشاند تا بتوانید بیشتر راجب محصول یا کسب و کارتان توضیح دهید و او را راغب به استفاده ازخدمات یا محصولاتتان بکند.

در دنیای جدید و دیجیتال امروزه ، اولین چیزی که در معرض دید مشتریان قرار می گیرد وب سایت و برندینگ وب سایت شما است. سعی کنید وبسایتتان را طوری طراحی کنید که نوعی ایجاد تعهد و حس تعلق در مشتری ایجاد کند و مشتری بتواند تا حدی استفاده از خدمت یا محصول شما را تجربه کند، یادتان باشد این ایجاد تجربه در مشتری باید تا حدی متفاوت تر از رقیبان بزرگتان باشد تا مشتری را بیشتر شیفته کسب و کار شما کند. مثالی خوب در این زمینه سایت استارتاپ ارسال آسان از استارتاپ های مستقر در شتابدهنده تک است.

در دهه ۸۰ میلادی وقتی که IBM و مایکروسافت مشغول تولید کامپیوترهای خانگی بودن شرکت اپل با طرح های انقلابی ظهور کرد و بخش زیادی از بازار را تصرف کرد. یادتان باشد وقتی در حوزه ای، جدید هستید این مهم است که محصولی ارزانتر ، خاص تر و با ویژگی های منحصر به فرد داشته باشید تا بتوانید ما بین رقبا بدرخشید.

نکته: محصول یا خدمتی با ویژگی های خاص و انقلابی داشته باشید به طوری که در همان نگاه اول جذابیت خود را به مشتری نشان دهد و همزمان برای ایجاد تجربه ای جدید در مشتریانتان اقدام کنید.

۴-با ایجاد خدمات به مشتریان مناسب، روابطی وابسته کننده با مشتریانتان برقرار کنید.

یکی از ویژگی های کوچک بودن کسب و کار و استارت آپی بودن، امکان ارتباط مستقیم با مشتریان، بدون بروکراسی و واسطه های مرسوم در شرکت های بزرگ است. با استفاده از این ظرفیت ، فضایی را برای درک بهتر مشتریان و رفع بهتر نیازها و انتظاراتشان فراهم کنید.

یکی از بهترین کانال های تبلیغاتی شما، مشتریان وفادارتان هستند ، هرچی توانایی شما در پاسخ به ایمیل ها ، سوالات و رفع مشکلات و شکایات مشتریان بیشتر باشد. مشتریان وفادار بیشتری خواهید داشت. اینگونه مشتریان با تبلیغات دهان به دهان ، کامنت گذاری در محیط های آنلاین و تعریف و تمجید از شما در شبکه های اجتماعی ، مشتریان بیشتری برایتان جذب می کنند. پس حتما وفادار سازی مشتری باید در چشم انداز استارتاپ شما جای داشته باشد.

نکته: خدمات به مشتریان باید اولیت اول فعالیت هر استارتاپی باشد که می خواهد رقبای بزرگ در حوزه کاری خود را شکست دهد و مشتریان جدید بازار را به خود جذب کند. سرمایه گذاری برای داشتن  CRM (سیستم مدیریت مشتریان) قوی و با کیفیت در استارتاپ ها بسیار حیاتی است.

 

با اقتباسی از این منبع

 

این مقالات را نیز بخوانید:

مسیر ذهنی مشتریان در خرید یک محصول چه تغییری کرده است؟

۱۸ روش برای یک ارائه خوب و تاثیرگذار ویژه استارتاپ ها

 

 

 

 


روابط عمومی
مرکز شتابدهی فناوری TAC، توسط بزرگان بخش خصوصی فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور برای حمایت از کارآفرینان جوان و خوشفکر ایران عزیزمان راه اندازی شده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *