۲۲ تیر

داستان استارتاپهای موفق – Airbnb

در ادامه موضوع بررسی چگونگی پیدایش استارتاپ های موفق، در این مقاله به بررسی استارتاپ موفق airbnb می پردازیم:

بیایید از اول داستان شروع کنیم. اواخر سال ۲۰۰۷، Brian Chesky و Joe Gebbia از نیویورک به سان فرانسیسکو نقل مکان کردند. بدون اینکه شغلی داشته باشند، زمانی که آنها برای پرداخت اجاره خود مشکل داشتند و به دنبال راهی برای کسب درآمد بودند، متوجه شدند که اتاق تمام هتل های شهربرای شرکت کنندگان یک کنفرانس رزرو شده است .

آنها با مشاهده این فرصت، سریع چند عدد رختخواب خریدند و یک سایت راه انداختند به نام”Air bed and breakfast”. ایده بر این اساس بود که به بازدیدکنندگان جا برای خوابیدن و صبحانه داده میشد و آنها برای آن شبی ۸۰ دلار می پرداختند. ایده به کار آمد و به این ترتیب airbnb متولد شد و اولین مهمانان آنها یک مرد هندی ۳۰ ساله- یک خانم ۳۵ ساله از بوستون و یک مرد ۴۵ ساله که پدر ۴ فرزند بود از ایالت یوتا بودند.

بلافاصله پس از آن یک فارغ التحصیل دانشگاه هاروارد، به عنوان سومین بنیانگذاران به آنها پیوست.

بعد از تغییراتی که در سایت داده شده، نسخه جدید در آگوست ۲۰۰۸ را اندازی گردید.

آنها ایده جدیدی را استفاده کردند و ازهزاران نفر از افرادی را که برای شرکت در کمپین تبلیغاتی اوباما به دنبال جا می گشتند ۶۰۰ نفر را اسکان دادند.

Airbnb اولین سرمایه خود را که ۲۰۰۰۰ دلار بود از Y Combinatory دریافت کرد. با این حال آنها فقط میتوانستند در هفته ۲۰۰ دلار درآمد داشته باشند و تصمیم گرفتند که با این پول به نیویورک ، بزرگترین بازاری که داشتند بروند. آنها فهمیدند بزرگترین مشکلی که وجود دارد عکسهایی که در سایت گذاشته می شود که خوب و با کیفیت نیستند. یک دوربین خریدند و خودشان تک به تک از خانه ها عکسبرداری کردند.

در ژانویه ۲۰۰۹ سه بنیانگذار توسط شتابدهنده دعوت شدند تا برای سه ماه در آنجا حضور داشته باشند و در این مدت سعی میکردند که سرمایه گذاران را جهت سرمایه گذاری قانع نمایند. بعد از آنکه با کاربران خود در نیویورک صحبت داشتند. تمرکز سایت را از اشتراک گذاری تغییر دادند و همه انواع اسکان را تحت پوشش قرار دادند.

در مارچ ۲۰۰۹، ۲۵۰۰ مکان مختلف و ۱۰۰۰۰ کاربر در سایت ثبت نام کرده بودند. جدیدترین آمارها نشان می دهد بالغ بر ۱.۵ میلیون کاربر در ۱۹۰ کشور و ۳۴۰۰۰ شهر دنیا از این سایت استفاده میکنند و ارزش شرکت ۲۵.۵ بیلیون دلار برآورد می شود.


روابط عمومی
شتابدهنده تک TAC، توسط بخش خصوصی فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور برای حمایت از استارتاپ ها و کارآفرینان جوان و خوشفکر ایران عزیزمان راه اندازی شده و فعالیت می کند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *