۱۲ تیر

داستان استارتاپهای موفق بخش اول DropBox

شاید برای همه ما پیش آمده باشد که فکر کنیم که سایتها و ایده های موفق از کجا و چگونه پدید آمده اند و چه چیزی باعث شده که این ایده به ذهن بنیانگذاران آن برسد. خواندن داستان پیدایش این ایده ها میتواند برای ما مفید باشد چرا که باعث می شود بدانیم شاید به طور روزمره مسائلی وجود دارند که ما با آنها مواجه می شویم و میتوان برای آنها راهکار خوبی پیدا کرد.
در این مقاله ما در مورد چگونگی ایجاد استارتاپ پرطرفدار Dropbox صحبت خواهیم کرد:

Dropbox توسط فارغ التحصیلان علوم کامپیوتر، درو هوستون و آرش فردوسی، در سال ۲۰۰۸. پس از خروج از شبکه گسترده کامپیوتری که برای آنها قابل استفاده در دانشگاه MIT بود ایجاد شد. زمانی که آنها مجبور به استفاده بهینه از فلش مموری ها و ایمیل خود برای ارسال و نگهداری فایلها شدند. یکبار نیز برای آنها اتفاق افتاد که متوجه شدند فلش مموری ای که فایل مورد نیاز خود را بر روی آن ذخیره کرده بودند همراه ندارند و این آغازی شد برای شروع برنامه نویسی محصولی که در نهایت به Dropbox تبدیل شد ! Dropbox – یک سرویس به اشتراک گذاری مبتنی بر ابر است که اجازه دسترسی از هر دستگاه تلفن همراه و یا پلت فرم کامپیوتر است را می دهد.

مدت کوتاهی بعد از رفتن به دره سیلیکون، استیو جابز در مورد محصول آنها شنید و به آنها پیشنهاد داد که Dropbox به طور رسمی به Apple ملحق شود. در سال ۲۰۰۹ هوستون این پیشنهاد کاری را رد کرد، چرا که او به ایجاد کسب و کار مستقل خود می اندیشید.

Dropbox یک مثال خیلی خوب از شرکتهای کوچکی است که تواستند موفق شوند. آنها کار خود را با یک تیم ۵۰ نفره شروع کردند و در حال حاضر بالغ بر ۷۰۰ نفر در آنجا مشغول به کار بوده و ارزش شرکت آنها میلیاردها دلار می باشد.


روابط عمومی
شتابدهنده تک TAC، توسط بخش خصوصی فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور برای حمایت از استارتاپ ها و کارآفرینان جوان و خوشفکر ایران عزیزمان راه اندازی شده و فعالیت می کند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *